Αλλαγές στους κανόνες του Magic: The Gathering

Με αφορμή το prerelease του Zendikar μέσα στο Σαββατοκύριακο, σκέφτηκα να ανεβάσω κι εδώ τις αλλαγές που έχουν γίνει από το καλοκαίρι στους κανονες του Magic. Το κείμενο που παραθέτω το πήρα αυτούσιο από το site της Κάισσας και το έχει γράψει ο Έλληνας DCI Judge, Γιώργος Θεολογίτης:

ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΝΟΝΩΝ ΣΤΗΝ M2010 ΕΠΟΧΗ
του Γιώργου Θεολογίτη (L1 Judge – Advanced Organizer)

Βρισκόμαστε μπροστά στις μεγαλύτερες αλλαγές κανόνων τα τελευταία 10 χρόνια στο Magic.
Αυτό δημιουργεί αρκετές απορίες για όλους. Αυτό το άρθρο λοιπόν γράφτηκε με σκοπό να κάνουμε πιο κατανοητές και πιο σαφείς τις αλλαγές για όλους! Ξεκινάμε λοιπόν:

1) Simultaneous Mulligans
Πλέον οι παίκτες θα παίρνουν ταυτόχρονα mulligans και όχι με τη σειρά, ξεκινώντας με τον παίκτη που θα παίξει πρώτος. Τα mulligan γίνονται resolve ταυτόχρονα για τον ίδιο αριθμό καρτών. (δηλαδή ταυτόχρονα για τις 6 κάρτες, ομοίως για τις 5 κλπ.)

2) Αλλαγές “όρων”
α)  Battlefield
Το in-play zone μεταφράζεται σε battlefield. Πλέον τα permanents “enter the battlefield” ή “are put onto the battlefield” (αντί για “come into play” ή “put into play”)
β)  Cast , Play και Activate
Το Cast χρησιμοποιείται σαν ρήμα με την έννοια “παίζω το spell” (δηλαδή πλήρωσα τα κόστη του και το έβαλα στο stack.) Το play χρησιμοποιείται για τις lands ενώ τα abilities γίνονται “activate(d)” και όχι played.
γ)  Exile
Το exile αντικαθιστά τον όρο “remove from the game”. Επίσης το remove from the game zone αντικαθίσταται από το “Exile Zone” ενώ οι κάρτες γίνονται πλέον “Exiled”.
δ)  Beginning of the End Step.
Αντικαθίσταται το “at end of turn” με το “beginning of the end step”. Συνεχίζεται η χρήση του όρου “until end of turn”.

3) Mana Pools και Mana Burn
α) Πλέον το Mana Pool αδειάζει στο τέλος κάθε step και κάθε phase. Έτσι δεν μπορούμε να μεταφέρουμε το mana από το upkeep στο draw step, ούτε ενδιάμεσα στα στάδια της μάχης.
β) Καταργείται το mana burn. Πλέον τα αχρησιμοποίητα mana ανάμεσα στα steps και τις phases εξαφανίζονται χωρίς να χαθούν life. Αν περισσέψουν mana στο pool ύστερα από κάποιο spell ή ability , ο παίκτης υποχρεούται να ανακοινώσει το είδος και το ποσό του mana που έμεινε στο pool.

4) Token ownership
Η πιο αδιάφορη αλλαγή στους κανόνες. Ο owner ενός token είναι πλέον ο παίκτης στου οποίου “entered battlefield” και όχι ο παίκτης που έλεγχε το effect που δημιούργησε το token.

5) Combat damage no longer uses the stack
Ερχόμαστε λοιπόν στη σημαντικότερη αλλαγή  στους κανόνες. Πλέον το damage εφόσον γίνει assigned γίνεται αυτόματα χωρίς να μπορούμε να παρεμβληθούμε. Γενικότερα το combat έχει μείνει ίδιο μέχρι και το declare attackers step. Από εκεί και πέρα έχουμε τις εξής αλλαγές:

α)  Declare Blockers Step
• Με την έναρξη του step ο αμυνόμενος δηλώνει blockers όπως και πριν.
• Για κάθε attacking creature που blockάρεται με 2 ή παραπάνω creatures, ο επιτιθέμενος δηλώνει τη σειρά που blockάρουν τα αμυνόμενα τέρατα.
• Μετά από αυτό έχουμε την τελευταία ευκαιρία να γίνουν activate abilities ή να castάρουμε spells πριν γίνει το damage.

β)  Combat Damage Step
• Αν υπάρχουν creatures με first strike ή double strike θα υπάρχουν 2 combat damage steps όπως πάντα.
• Όπως ξεκινάει το combat damage step, κάθε creature που είναι ακόμη στο παιχνίδι και συμμετέχει και στη μάχη κάνει damage όσο η επίθεση του.
• Για κάθε επιτιθέμενο creature με 2 blockers και άνω συμβαίνει το εξής: πρέπει να γίνει assign lethal damage (το damage δηλαδή που απαιτείται για να σκοτώσουμε το creature και ισούται με το toughness του)  στο πρώτο creature που blockαρε για να ρίξουμε damage στο επόμενο και ούτω καθεξής, φυσικά με τη σειρά που έχει οριστεί στο προηγούμενο step.
• Ύστερα από το damage assignment το damage γίνεται αυτόματα και ταυτόχρονα. Άρα πλέον τα creatures δεν μπορούν να κάνουν damage ΚΑΙ να γυρίσουν στο χέρι ή να γίνουν sacrificed για κάποιο ability κλπ.

6) Deathtouch
Πλέον το deathtouch είναι static ability και όχι triggered, άρα τα creatures σκοτώνονται με το που δεχτούν damage. Σαν εξαίρεση το deathtouch επιτρέπει ένα multi-blocked creature να μοιράσει το damage όπως θέλει ανάμεσα στα blocking creatures.

7) Lifelink
Ομοίως το lifelink γίνεται static ability. Άρα ο παίκτης παίρνει τα life ταυτόχρονα με το που γίνει το damage . Επίσης πολλαπλά instances του lifelink δεν λειτουργούν. (no longer cululative)

Αναρτήθηκε στις Γενικά. Ετικέτες: . Leave a Comment »

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: